RotiKaya

RotiKaya


Klasik: Brad Pitt Pernah Digam Di Malaysia Kerana Wajah Terlalu Kacak

Posted: 30 Sep 2012 06:26 PM PDT

Ini kisah 10 tahun dahulu di’mana kami sendiri masa itu tidak ambil peduli sangat seputar industri hiburan Malaysia & perkara ini mendapat liputan antarabangsa.

Penghujung 90′an merupakan tahun tahun gemilang Brad Pitt & tidak hairan apabila pengeluar kereta terkemuka dunia Toyota memanggil beliau untuk berlakon sebuah iklan.

Namun, Timbalan Menteri Penerangan Malaysia ketika itu kata penampilan Brad Pitt dalam iklan televisyen boleh timbulkan rasa kurang senang di kalangan rakyat.

“Kenapa kita perlu menggunakan wajah mereka (merujuk Brad Pitt & model asing) dalam iklan di’sini — tidakkah wajah orang kita cukup kacak?” Lebih kurang apa yang di’katakan.

Jadi, kerajaan mengarahkan supaya iklan berdurasi 30 saat itu di’tarik semula daripada di’siarkan di TV tempatan dan video dalam persoalan untuk tontonan anda selepas ini.

(...)
Teruskan Membaca →


© RotiKaya Staff for ROTIKAYA, 2012. | Permalink

Gambar: Sekitar Majlis Pelantikan Neelofa Sebagai Duta Tilam King Koil

Posted: 30 Sep 2012 05:01 PM PDT

Gambar: Sekitar Majlis Pelantikan Neelofa Sebagai Duta Tilam King KoilOleh: Adie Zhafran

Sepanjang minggu ini boleh dikatakan sebagai minggu Neelofa. Walaupun kontravesi yang melanda diri beliau, namun rezeki yang diterima anak seni ini begitu memberangsangkan. Heh!

Buat julung kalinya, King Koil jenama tilam tersohor di Malaysia mengambil seorang selebriti sebagai duta jenama tilam King Koil. Secara tidak langsung, Neelofa merupakan duta pertama yang dilantik oleh King Koil.

Perjalanan hidup seni Neelofa yang sedang meningkat naik ini menarik minat King Koil untuk melantik beliau sebagai duta jenama ini. Pihak King Koil begitu tertarik dengan gaya beliau yang versatil, bertenaga & punyai personaliti yang dinamik.

Lamaran dari pihak King Koil untuk melantik Neelofa sebagai duta telah dibincangkan sejak Mei 2012 & dalam kesibukan beliau menjalani penggambaran, ia’nya telah membuahkan hasil melalui kontrak selama tiga tahun sebagai duta King Koil.

(...)
Teruskan Membaca →


© Rotikaya Staff for ROTIKAYA, 2012. | Permalink

Black Mengaku Bercuti Dengan Kekasih & Nafi Bersekedudukan

Posted: 30 Sep 2012 09:05 AM PDT

Black Mengaku Bercuti Dengan Kekasih & Nafi BersekedudukanSebenarnya kami sendiri tidak pasti sama ada kekasih yang beliau maksudkan dalam akhbar mingguan hujung minggu lalu sama dengan gambar yang kami paparkan di’sebelah.

Namun khabarnya gadis di’sebelah ini merupakan kekasih Black atau kalau menurut pengakuan terbaru penyanyi ini, kini sudah pun bergelar bekas kekasih semenjak Aidilfitri lalu.

Cerita utama yang di’sampaikan Zubir di Berita Harian adalah gossip yang mengatakan Black pergi bercuti ke sebuah pulau berduaan dengan kekasih beliau & ia’nya hampir benar.

Black mengakui yang beliau memang ada bercuti bersama kekasih tetapi bukan berduaan seperti yang di’dakwa tetapi di’temani oleh tiga orang rakan mereka sekali ketika itu.

“Sekiranya staff resort beritahu hal ini kepada media, memang mereka ada melihat saya makan berdua sahaja bersama teman wanita ketika itu,” ujar Black.(...)
Teruskan Membaca →


© RotiKaya Staff for ROTIKAYA, 2012. | Permalink

Filem Hantu Kapcai Kutip RM2 Juta Dalam Masa 96 Jam, Rekod Baru KRU?

Posted: 30 Sep 2012 09:01 AM PDT

Sebenarnya kami sendiri baru sempat menonton filem terbaru terbitan anak syarikat KRU Studios ini hari ini dan ya, panggung hampir penuh dengan peminat filem tempatan.

Dalam sebuah artikel di Berita Harian terbitan Ahad, sumber pawagam ada memberitahu yang Hantu Kapcai sehingga hari semalam telah berjaya mengutip RM2 juta.

Mula di’tayangkan Khamis lalu, angka kutipan ini sebenarnya jauh lebih hebat berbanding filem terbitan KRU sebelum ini 29 Februari yang hanya berjaya mengutip RM500,000.

Dalam suasana industri perfileman yang sebenarnya suram, Hantu Kapcai berjaya buktikan yang pihak produksi masih tahu selera & apa yang di’inginkan penonton filem.

(...)
Teruskan Membaca →


© RotiKaya Staff for ROTIKAYA, 2012. | Permalink

Fakta Hiburan Yang Perlu Anda Tahu Sebelum Masuk Pejabat Hari Ini (N.206)

Posted: 30 Sep 2012 09:00 AM PDT

Kecoh juga apabila Aliff Aziz di’kejarkan ke hospital selepas beliau mengadu sakit dada sebelum membuar persembahan & laporan terbaru mengatakan dirinya telah stabil. – GUA

Sabtu lalu, Anne Hathaway (gambar) & Adam Shulman selamat bergelar suami isteri dalam satu majlis tertutup khas dan hanya di’hadiri oleh 180 hadirin. Ini gambar majlis.  - Just Jared

Selepas kejayaan Gangnam Style, sebuah video sekitar tahun 2010 daripada PSY mula mendapat perhatian dari peminat dan kini sudah pun di’tonton melebih 6 juta kali. – allkpop

Anak pertama beliau sudah pun berusia 1 tahun 2 bulan & Dian Sastrowardoyo kini merancang untuk menambah zuriat dan sudah bincangkan niat bersama suami. – Kapan Lagi

Menjadikan hotel mewah di London sebagai kediaman rasmi, Tom Cruise kini sedang bahagia menjalani kehidupan bujang walaupun sangat merindukan anak’nya, Suri. – People

(...)
Teruskan Membaca →


© RotiKaya Staff for ROTIKAYA, 2012. | Permalink

No comments:

Post a Comment

Harap dapat berkongsi pengalaman anda dengan calon-calon pembantu penguasa kasta w17 yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...